Klient to tak chce
Dnes jsem na jednom z nejnavštěvovanějším zpravodajském serveru uviděl pod článkem banner známého poskytovatele internetu. Coby denní uživatel Macbooku jsem hned tento notebook identifikoval na klíně Saši Rašilova, ale něco mi nesedělo – byl zrcadlově obrácený.
Je to samozřejmě detail, kterého si všimne jen málokdo, na druhou stranu jsem si představil, že je design jistě chráněný a stát by se to nemělo. Vlastně Apple si zakládá na tom, jak jsou jeho produkty prezentovány na partnerských materiálech, proto má manuál a striktní směrnice pro použití.
Z tohoto důvodu by inzerent mohl mít problémy a mohly by mu hrozit sankce.
V oboru blízkém pracuji skoro 20 let a tak jsem si představil situaci s tvorbou tohoto inzerátu.
Account: "Honem, klient potřebuje změnu u inzerátu: postavu chce otočit tak, aby měl zvednutou levou ruku od těch bublin."
Grafik: "Proč?"
Account: "Já nevím, prostě klient to tak chce."
Grafik: "OK. Ale má tam na klíně notebook, tak to bude vidět, že klávesy s šipkami budou vlevo, což je blbost."
Account: "Nojo, zavolám kli… a všimne si toho někdo?"
Grafik: "Já bych si toho všiml."
Account: "Jak dlouho ti bude trvat retuše té klávesnice?"
Grafik: "Já nevím, tak 15 minut navíc."
Account: "Kašli na to, potřebujeme to hned a tohle nám nikdo nezaplatí. V mediálce to prý mělo být už včera."
Možná si toho samozřejmě nevšiml grafik, možná se taky uskutečnil telefonát s klientem, ale také možná není chyba v klientově zadání, ale naopak v grafikovi, kterému se to prostě takhle líbilo.
V této souvislosti mne hned napadlo, jak dlouho by mi ta úprava trvala – mám teď před sebou stejný notebook jako na obrázku a zapomněl jsem si myš.
Mno, trvalo to cca 10 minut – bez myši a tabletu, jen s touchpadem.
Nicméně mi problesklo hlavou, proč to nemohlo zůstat jako to bylo původně – s dodanou fotkou od fotografa.
Dalších 10 minut a měl jsem předpokládanou původní verzi a vůbec nic mi na tom nevadí. Nechápu proč, muselo dojít k této změně.
Vlastně naopak – v "nesprávné", otočené verzi je ještě další nesmysl: auto jede zřejmě v protisměru, pes kouká z levého okénka (bráno po směru jízdy), tím pádem fotku pořídil řidič, který nesledoval cestu před sebou, ale fotil psa. :) Jasně je to všechno jen tím, že je otočený i celý notebook.
Tak jsem přemýšlel, že přesně tohle je to bazírování na detailech, které proslavilo Apple a bylo symbolem pro Jobsovu pedantnost.
Vše musí být logické, každý detail je důležitý a na každém z nich záleží.
Rozhovor v příběhu je zcela smyšlen a podobnost s osobami v reálném životě je zcela náhodná. ;)
Martin Ševčík,
10. 1. 2014
přečteno: 13160/13046×,
1 komentář
Vložit komentář
Honza | 3. 3. 2017 21.56 hod. | 213.220.254.xxx
A pane Ševčíku, prosím Vás, kolik času stojí vyretušovat dopravní značku z hlavního obrázku na stránce nebo ji tam klient chtěl ;-)
hostivickydvur.cz/img/panorama1.jpg
hostivickydvur.cz/