Klient to tak chce

Klient to tak chce

Dnes jsem na jednom z nejnavštěvovanějším zpravodajském serveru uviděl pod článkem banner známého poskytovatele internetu. Coby denní uživatel Macbooku jsem hned tento notebook identifikoval na klíně Saši Rašilova, ale něco mi nesedělo – byl zrcadlově obrácený.

Původní inzerát providera

Je to samozřejmě detail, kterého si všimne jen málokdo, na druhou stranu jsem si představil, že je design jistě chráněný a stát by se to nemělo. Vlastně Apple si zakládá na tom, jak jsou jeho produkty prezentovány na partnerských materiálech, proto má manuál a striktní směrnice pro použití.

Z tohoto důvodu by inzerent mohl mít problémy a mohly by mu hrozit sankce.

V oboru blízkém pracuji skoro 20 let a tak jsem si představil situaci s tvorbou tohoto inzerátu.

Account: "Honem, klient potřebuje změnu u inzerátu: postavu chce otočit tak, aby měl zvednutou levou ruku od těch bublin."

Grafik: "Proč?"

Account: "Já nevím, prostě klient to tak chce."

Grafik: "OK. Ale má tam na klíně notebook, tak to bude vidět, že klávesy s šipkami budou vlevo, což je blbost."

Account: "Nojo, zavolám kli… a všimne si toho někdo?"

Grafik: "Já bych si toho všiml."

Account: "Jak dlouho ti bude trvat retuše té klávesnice?"

Grafik: "Já nevím, tak 15 minut navíc."

Account: "Kašli na to, potřebujeme to hned a tohle nám nikdo nezaplatí. V mediálce to prý mělo být už včera."

Možná si toho samozřejmě nevšiml grafik, možná se taky uskutečnil telefonát s klientem, ale také možná není chyba v klientově zadání, ale naopak v grafikovi, kterému se to prostě takhle líbilo.

V této souvislosti mne hned napadlo, jak dlouho by mi ta úprava trvala – mám teď před sebou stejný notebook jako na obrázku a zapomněl jsem si myš.

Mno, trvalo to cca 10 minut – bez myši a tabletu, jen s touchpadem.

Nicméně mi problesklo hlavou, proč to nemohlo zůstat jako to bylo původně – s dodanou fotkou od fotografa.

Inzerát s otočenou postavou, jak by měla být vzhledem k notebooku

Dalších 10 minut a měl jsem předpokládanou původní verzi a vůbec nic mi na tom nevadí. Nechápu proč, muselo dojít k této změně.

Vlastně naopak – v "nesprávné", otočené verzi je ještě další nesmysl: auto jede zřejmě v protisměru, pes kouká z levého okénka (bráno po směru jízdy), tím pádem fotku pořídil řidič, který nesledoval cestu před sebou, ale fotil psa. :) Jasně je to všechno jen tím, že je otočený i celý notebook.

Tak jsem přemýšlel, že přesně tohle je to bazírování na detailech, které proslavilo Apple a bylo symbolem pro Jobsovu pedantnost.

Vše musí být logické, každý detail je důležitý a na každém z nich záleží.

Rozhovor v příběhu je zcela smyšlen a podobnost s osobami v reálném životě je zcela náhodná. ;)

Martin Ševčík, 10. 1. 2014
přečteno: 13160/13046×, 1 komentář

Klient to tak chce

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Honza | 3. 3. 2017 21.56 hod. | 213.220.254.xxx
A pane Ševčíku, prosím Vás, kolik času stojí vyretušovat dopravní značku z hlavního obrázku na stránce nebo ji tam klient chtěl ;-)
hostivickydvur.cz/img/panorama1.jpg
hostivickydvur.cz/