Nastavení emailu
- Odkaz na tento návod: webhosting-nastaveniemailu.html
- Odkaz na návod pro iPhone, iPad nebo jiný chytrý telefon: https://www.appleovce.cz/cs/clanek-2-nastaveni-emailu-v-iphone-ci-ipadu.html
Webmail – přístup k emailu odkudkoliv
Pokud právě nejsme u svého počítače s Outlookem, můžeme využít připojení k emailu přes Internet Explorer (nebo jiný prohlížeč).
- V Internet Exploreru napíšeme adresu webmail.vasweb.cz
- Vyplníme jméno – celou emailovou adresu: josef.novak@vasweb.cz
- Vyplníme heslo zaslané v emailu
- Po úspěšném zalogování můžeme číst a odesílat emaily
- Klikneme na Možnosti a poté na Změna hesla
- Nejdříve vypíšeme staré heslo a poté dvakrát nové
- Po skončení práce se odlogujeme kliknutím na Odhlásit se
Nastavení emailu v Outlooku
Chceme všechny emaily stahovat do svého počítače s Outlookem (nebo jiným emailovým klientem). Máme k nim tedy přístup, ikdyž nejsme připojeni k Internetu.
- Spustíme Outlook
- Z nabídky zvolíme: Nástroje / Účty elektronické pošty
- Vybereme Přidat nový účet elektronické pošty a klikneme na Další
- Zaškrtneme pole POP3 a klikneme na Další
- Vyplníme pole Jméno, např. Josef Novak
- Vyplníme pole Elektronická pošta: josef.novak@vasweb.cz
- Vyplníme pole Server příchozí pošty (POP3): mail.vasweb.cz
- Vyplníme pole Server odchozí pošty (SMTP): mail.vasweb.cz
- Vyplníme pole Uživatelské jméno: josef.novak@vasweb.cz
- Vyplníme pole Heslo: zaslané v emailu (nebo nově zvolené heslo, pokud jsme ho změnili ve webovém rozhraní)
- Pole Zapamatovat heslo necháme zaškrtnuté
- Stiskneme Test nastavení účtu (měl by se objevit dialog s blahopřáním)
- Klikneme na Další a poté na Dokončit
Nastavení emailu v Apple Mailu
Chceme všechny emaily stahovat do svého počítače Mac s nativním programem Mail (nebo jiným emailovým klientem). Máme k nim tedy přístup, ikdyž nejsme připojeni k Internetu. Popsaný postup je pro OS X Mavericks, ale plus mínus bude podobný pro všechny OS X 10.7. a vyšší.
- Spustíme Mail
- Z nabídky zvolíme: Mail / Přidat účet
- Vybereme Přidat jiný emailový účet a klikneme na Pokračovat
- Vyplníme pole:
Celé jméno, např. Josef Novak
E-mail: josef.novak@vasweb.cz
Heslo:
a klikneme na Vytvořit - Systém se pokusí email nastavit sám, ale ruční konfigurace je lepší. Většinou se zobrazí text Účet je nutné nastavit ručně
- Vybereme možnost POP
- Vyplníme pole
Poštovní server: mail.vasweb.cz
Uživatel: josef.novak@vasweb.cz
Heslo:
a klikneme na Další - Objeví se text Jsou požadovány dodatečné informace o účtu, klikneme na Další
- Vyplníme pole
Port: 995 a ponecháme zaškrtnuté Použít SSL
Ověření totožnosti: Heslo
klikneme na Další - Vyplníme pole
SMTP server: mail.vasweb.cz
Uživatel: josef.novak@vasweb.cz
Heslo:
a klikneme na Vytvořit
Nastavení emailu v iPhone a jiném chytrém telefonu
Na specializovaném blogu AppleOvce.cz najdete podrobný návod, jak nastavit email v iPhonu, iPadu nebo jiném chytrém telefonu.
Přehled přístupových údajů (pro pokročilé)
Pakliže využíváte jiného emailového klienta, zde použijte tyto přihlašovací údaje:
- Email, uživatel: josef.novak@vasweb.cz
- Heslo:
- Server příchozí pošty (POP3/IMAP4): mail.vasweb.cz
- Použít SSL: Ano
- Port serveru příchozí pošty: 995 (pro POP3) nebo 993 (pro IMAP4)
- Ověření totožnosti: heslo
- Server odchozí pošty (SMTP): mail.vasweb.cz
- Použít SSL: Ano
- Port serveru odchozí pošty: 465
- Ověření totožnosti: heslo
Nastavení emailového účtu
Pokročilejší nastavení emailu využijeme, pokud např. potřebujeme nastavit automatickou odpověď v době nepřítomnosti nebo přeposílání kopie na jiný emailový účet.
- V Internet Exploreru napíšeme adresu vasweb.cz:8080 a klikneme na Nastavení emailového účtu vlevo nahoře
- Pokud jazyk není nastaven na Czech, vybereme jej v rozbalovací nabídce a klikneme na Ok
- Vyplníme Email nebo jméno domény – celou emailovou adresu: josef.novak@vasweb.cz
- Vyplníme Heslo k emailu
- Upravit: zde je možné změnit heslo a nastavit přeposlání kopie emailu na jiný emailový účet nebo mobilní telefon, pakliže má telefonní číslo svou emailovou adresu (emailovou adresu telefonního čísla zřizuje mobilní operátor)
- Automatická odpověď: nastavení automatické odpovědi, např. v době dovolené či nemoci
- Nastavení (pro pokročilé): POZOR, NASTAVENÍM POLOŽKY STAV NA VYPNOUT, SCHRÁNKA NEBUDE UKLÁDAT ŽÁDNÉ EMAILY – ŽÁDNÝ EMAIL VÁM NEPŘIJDE!
- Vymazat: POZOR, KLIKNUTÍM VÁŠ EMAILOVÝ ÚČET NEVRATNĚ ODSTRANÍTE ZE SERVERU!
- SpamAssassin (pro pokročilé): nastavení vyššího Score (přednastavená hodnota je 5) znamená přísnější kriteria pro přijetí emailu
Nemůžete odeslat poštu?
Může se stát, že vám přestane fungovat odeslání emailů, přestože emaily bez problémů přijímáte.
Mohou být dvě příčiny:
- Odesíláte příliš velký soubor v emailu. Obyčejně je limit nastaven kolem 50 MB, takže pokud je email větší, neodešle se. Na odeslání větších souborů raději využijte nějaké cloudové řešení – je to snazší a spolehlivější.
- Váš provider (poskytovatel internetu) se chrání před odesílateli spamů zpřístupněním pouze svého SMTP serveru. Stane se vám například, že bez problémů odesíláte poštu v kanceláři, ale doma nebo na chalupě již ne. V tom případě stačí zavolat na infolinku vašeho providera a ten vám sdělí, jaký SMTP server do nastavení pošty vepsat namísto mail.vasweb.cz.